En dag på kontoret

Stod op kl. 8.30, dasede ud og tændte computeren. Intet nyt fra vestfronten bortset fra et par ikke så vigtige mails. Læste lidt nyheder online indtil min dejlige kone kom med morgenmad: 2 boller, 3 skiver papaya, en grøn mandarin, en skive vandmelon og en kop kaffe. Det hele gled let ned i 30 graders varme på verandaen hos vores AU-pairs familie, som vi er på besøg hos.

Ungerne render rundt og leger med vand, pinde sten, andre børn og sand – alle de essentielle ingredienser til en god leg.

Jeg læser lidt i min nyeste bog: “The Munk and the Riddle”. Om en business angel fra Silicon Valley, der prædiker om at gøre det man gerne vil resten af livet idag istedet for at vente på at man får råd… Nøglespørgsmålet: “Do you want to it for the rest of your life?”. Hvis ikke, så find noget andet at lave – du kunne falde død om i morgen.

Det matcher meget godt med vores tur hertil. Vi er holdt op med at arbejde for at kunne tjene senere. Istedet gør vi det vi gerne vil – lige nu. Turen herud har 2 formål:

  1. Hold lidt ferie og tilbring tid med vores børn, før de ikke gider at være sammen med os mere…
  2. Find nogle dygtige partnere til at bringe mine forretningsmæssige initiativer videre.

Punkt 1 går fantastisk og punkt 2 ser faktisk også ud til at bringe en masse gode ting med sig, så indtil nu er turen en succes.

Efter en middagslur med Nielsigne på maven tager vi på gåben ca. 400 m. op til en søster til moren i familien, hvor vi bor. Der er rigtig rart og Oskar leger bold med en hel flok unger indtil det bliver dunkelt og vi tager hjem til aftensmad.

Byen vi bor i er en lille flække i et lavland omkring en flod, der holder en masse rismarker med vand. Byen hedder Dampol og ligger nær Plaridel i Bulacan lidt nord for Manila. Den er i vores øjne en meget dejlig by, der opfylder mange af vores ønsker for et sted at bo:

  • Masser af legekammerater til ungerne
  • Meget begrænset trafik
  • God internetforbindelse
  • Under 3 timers transport til nærmeste store lufthavn (Manila)

Her er ikke strand og vand, så det skal vi ud til i weekenden.

Aftenen har jeg brugt til at læse min bog færdig mens Hanne brugte computeren. Godt at få tid til sådan noget… Det er mange år siden.

Vi overvejer at bruge stedet her som base for vores ophold hernede. Alle har det godt og vi føler og sikre…

I det hele taget er det slående hvor meget dette sted matcher vores ideer om at skabe en anderledes måde at bo på i Danmark. Her er aldrig langt til nærmeste legekammerat, her er ikke stress og jag, bare sjov og ballade.

2 responses to this post.

  1. Posted by karsten on 22. januar 2011 at 08:29

    Dejligt at læse, at det hele går godt, samtidigt med, at det fornemmes, at rejsebacillen i form af de mangeartede kultur og naturindtryk betager og behager.
    For mig som læser giver det den der underlige summen i maven, længsel efter fremmede lande og de oplevelser det fører med sig – ja jeg føler mig helt tilbage i det afrikanske i 80′erne, hvor det var mig der jævnligt sad med dagbogen for at skulle bearbejde alle indtrykkene, og samtidigt forsøge at formidle noget til alle dem derhjemme – som jo ikke vidste hvad rejseliv var……..hvor var vi kloge……….også dengang…….
    Men jeg bilder mig ind at kende til følelserne I har lige nu, og kan kun med lidt misundelse i stemmen sige, bare det var , mig, bare klø på, luk op og sug ind,,,,,,,,,,,,jeg ved hvordan det er!

    Svar

  2. Hej Hanne og Morten
    Det lyder til at være en dejlig tur, dog lidt for varmt til mig.
    Jeg skal til Farmor/Oldemor imorgen tirsdag.
    Jeg ved jo forresten ikke om i ser dette, men på min skærm stod der skriv en kommentar, så jeg håber det går.

    Vi har det fint herhjemme, Mor holder fødselsdag på fredag for ungerne.

    De kærligste hilsner

    FARFAR

    Svar

Skriv et svar

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

