Surf

Vi sidder her i baren og jammer med Japanerne, Hawaiianere og dem, der ellers lige er der. Når man møder andre turister på Philippinerne er de sjældent fra Sverige, Tyskland eller Himmerland.

Jeg holdt min første internationale koncert med akustisk guitar og sang af “Let it Be” for en gruppe Japanere. (I ringer bare EMI, hvis i kan finde mig…)

Jeg har været alene ude og surfe idag for første gang.

Indtil nu har surfing været lidt kedeligt, når man får undervisning får man ikke rigtig fart på og der er rimelig kontrol med det hele. Det ændrer sig med ét, når man bare får et bræt og går ud i bølgerne. Man skal selv finde det rigtige sted, jagte brædtet, når det ryger af snoren på benet og svømme over dødsbølgerne på vej ud.

Første bølge klarede jeg fint, kom op at stå og fik en fin tur. Derefter fik jeg en del ture, hvor brædtet tilsyneladende havde bestemt at spidsen skulle ned på bunden. Når man bliver smidt rundt af en stor bølge, der kommer helt fra Kina og har et 3 meter langt brædt et eller andet sted i nærheden er det lidt skræmmende.

Jeg overlevede og skal afsted igen i morgen. Måske bliver vi bare her til jeg har lært det. (Ses i Danmark i 2040)…

På Jeepneytur

Ungerne skulle sove til middag idag, så vi tog på en Jeepneytur. Vi troede vi skulle op og finde en ny strand, men den kørte i stedet til en by ved bjergene, der mindede om andre Philippinske byer, med et marked, en masse knallerter og lidt små butikker.

Missionen lykkedes omend det var en lidt varm tur. Oskar faldt i søvn på vej derop og Oskar på vej hjem. Oskar og farmand tog til San Fernando og hævede penge og spiste på en kinesisk restaurant. Godt med lidt variation fra den philippinske mad, som vi har fået i snart 2 år.

Skriv et svar

