Dampol uden Morten

Dagene går om muligt endnu langsommere uden Morten her i Dampol. Idag er det onsdag og 2. dagen efter Mortens afrejse. Vi stod op legede kort i sandkassen, spiste morgenmad. Nielsigne havregryn, Oskar nudler og spejlæg, Hanne rais og pejlæg. Så hang vi ud i haven. Jeg hjalp med at hænge vasketøj op. Jeg har forsøgt at hjælpe med at vaske tøj men der var ikke et eneske stykke der kunne godkendes og så sjovt synes jeg heller ikke det er at vaske tøj, så jeg har ”opgivet” og hjælper nu med at hænge tøjet op og lægge sammen. Hvis jeg når det for de er hurtige og vil ikke have at gæsten hjælper. Men gæsten bliver skør hvis hun kun skal være til pynt.

 I dag lavede jeg frokost så der skete noget denne formiddag, jeg tilberedte spagetig sløjfer med kødsovs/IKEAsovs, efter ønske fra Oskar. Han er ikke så begejstret for ris, hvilket giver visse vanskeligheder i et land hvor der serveres ris til alle 3 måltider om dagen. Midt i madlavning kom Oskar farende om jeg ville med ud at køre i isbilen. Naboen Donald arbejder som chauffør for den lokale isfabrik. Oskar ville kun med hvis jeg tog med. Han har længe haft et ”hemmeligt” ønske om at komme på isfabrikken lige siden han fandt ud af at naboen arbejder der.

 Hjemme igen fandt Oskar, Thea og Jessica, nabo pigerne. Interessen mellem dem har længe været gensidig, men de har ikke rigitg vist hvordan de skulle komme igang med at lege. I dag knækkede de dog koden til at lege uden fælles sprog og har været uadskildelige hele dagen, herligt syn for en mor!

 Nielsigne har charmeret alle så meget så de gerne låner hende også uden at spørge om lov. Således forsvant hun to gange i dag. Heldigvis havde Oskar set Menang (Angies mor) køre afted med hende på knallerten, så jeg da viste at hun var i gode hænder hvor end hun var. Senere på dagen var den gal igen. Nielsigne var væk jeg ledte og ledte, da Ivy (Angies lillesøster) fant ud af at det var Nielsigne jeg ledte efter, sagde hun :”jamen hende var hendes onkel da kørt med.”

Da blev det alligevel for meget for moderen. Så nu har jeg indprintet at det er dejligt at de kan lide mine børn.Men jeg vil have at vide hvis de tager dem med nogen steder hen, eller hvis evt. familie medlemmer ønsker at låne dem. Det kan godt være at et lyshåret barn er noget af en sensation men hun er altså ikke en udstillings dukke. Men kan komme og låne og vise frem for sine gæster.

2 responses to this post.

  1. Posted by karsten on 24. februar 2011 at 15:58

    hej
    ja jeg kommer til at tænke på da det var dig alle ville kikke på og rører ved. Håber Nielsigne kan sige fra når det bliver for meget.
    har prøvet at ringe men du har nok været optaget prøver i morgen knus mormor

    Svar

  2. Posted by karsten on 24. februar 2011 at 17:06

    Hej med jer!
    Det lyder til at i nyder det afslappende liv på den anden side af jorden tæt på “kaneserne”.
    Som kontrast kan jeg fortælle, at skituren er vel overstået, med den sidste nats temperatur på -32 grader. Prøv at forklare dette i Manilla!!!!!
    Langrendsskiene er godt brugte, og der kom fantastisk fart på det alpine efterhåndende som svingene nedad pisterne blev smallere og smallerer og dermed mere lodrette. Fantastisk at opleve denne kontrol.
    Alle 5 hollændere blev til overnatning og kørte først hjem mandag morgen. Vi skulle hilse jer mange gange.
    Nyd nu livet og tiden med børnene, de bliver vel næsten helt selvstændige inden vi ser dem igen. mange knus fra bedstefar.

    Svar

Skriv et svar

