Flæskesvær og mandehørm i baghaven

 Det er søndag for kvinderne i familien (excl udertegnede) betyder det, at det er kirkedag, for mændene at det er tid til mandehørm i baghaven. Således dukkede Bernard (Angies kæreste) op idag, medbringende hans 2 niecer (han passer for sin søster der arbejder i saudi arabien) og 1 kasse colt 45 (lokal øl). Niecerne blev instaleret i forhaven hos Oskar og Nielsigne. Kasen med colt 45 kom om i baghaven under magotræet til Elmer (angies far), Donald (nabo), Delphin (anden nabo) og en 3 mand (blev præsenteret som Bernards brother i law). Her hyggede mændene sig hele dagen med kandevis af øl og div. super lækre mad retter lavet af Donald, der i landt flæskesvær med agurkesalat.

Jeg kom tilfældigvis forbi og blev inviteret på øl. Der var to glas til stede som den ”fine” gæst fra Danmark fik jeg et for mig selv, mens de andre deltes om det andet. Efter 45 min fant jeg på en undskyldning og slingrede om i forhaven til mine unger. Ikke fordi det ikke var hyggeligt men fordi tempoet på tømte øl glas, 4 mod 1, var lige lidt for højt til at jeg kunne klare mere end 3 kvarter.

Skriv et svar

