Trafik regulering i Manilla

Er ved at arrangere hentning i lufthavnen af Sidse 3. marts. Det eneste jeg kender med kørekort og bil er Angies onkel Ian. Da jeg spørger om han kan hente, gør han noget det er første gang jeg ser på filippinerne, han konsulterer sin kalender………!!! Det viser sig dog at det ikke er for at tjekke om han har tid. Nææ nej han skal tjekke hvilken ugedag 3 marts er. Det er en torsdag så han svarer. Ja jeg kan godt hente, for om torsdagen må jeg gerne køre i Manilla.

Denne kommentar kræver forklaring, og det viser sig, at for at begrænse mængeden af biler i Manilla må biler hvis nummerplader der ender på 1 og 2 ikke køre i Manilla om mandagen. Biler der ender på 3 og 4 må ikke køre om tirsdagen…..osv…..

Ians bil ender på 5 så torsdag er en god dag og onsdag en dårlig.

Meget enkel trafik regulering

Skriv et svar

