En hel dag med Oskar

Idag har jeg haft en hel dag med min søn – næsten uden jeg lagde mærke til det.

Jeg stod op da Nielsigne kaldte og gik ud og fik morgenmad på det nærliggende Blue Mango In, med udsigt til stranden og havet, andre danskere at snakke med og nogenlunde morgenmad. Mens jeg sad og drak kaffe kom Sidse med Oskar, der mente jeg skulle have sagt at jeg smuttede.

Vi delte en Amerikansk morgenmad – han fik et par toastbrød med skinke og jeg fik kaffe og resterne.

Derefter leg på stranden i nogle af bådene på stranden. Oskar har lært at binde knuder på vores tur og binder knuder i alle de snore han kan finde. Sådan kan han lave mange fælder i løbet ad en dag.

Jeg arbejdede lige en lille halv time indtil Sidse inviterede på pandekager på den anden stamrestaurant Cocoloco midt på formiddagen. Uhmm. Ikke dårligt.

Sidse og Hanne skulle ud og dykke kl. 11, så mig og ungerne tog med på turen. Jeg pakkede hurtigt en madpakke, et håndklæde, sikkerhedsbadebælte og en paraply. Så var vi klar. Vi stævnede ud fra stranden, sejlede 10 min. og sendte uden problemer mor og Sidse under vandet. Derefter legede vi i de 45 min. de var nede i kahytten og på dækket.

Da vi kom ind igen så vi lidt tegnefilm (Wall-E) indtil Oskar gik sukkersur og vi måtte slukke fjerneren en times tid senere. Så måtte vi ud og køre en tur.

Vi tog en tricykel ud til et par steder vi skyldte lidt småpenge efter en stort set pengeløs tur dagen før. Der gives gladeligt kredit til os turister her. Vi købte lidt brød i Heidiland deli i DMall og gik hele vejen hjem langs stranden – kun Oskar og jeg.

Hjemme igen kiggede vi ind til Sidse og Hanne, der var ved at lave mad før vi tog ned på Cocoloco igen, hvor vi mødte et Australsk par med en dreng på 2 vi faldt i snak med dagen før. Jeg fik en velfortjent øl og vi endte med at spise aftensmad der.

Efter aftensmad lagde jeg ungerne i seng. De var trætte, så det tog ikke lang tid.

En helt igennem god dag med Oskar var slut. Dejligt at bruge så lang tid med ham…

 

Morten

 

Skriv et svar

