Vi får nyt hus i morgen

Jubiiiiiiii vi har fundet en mere permanent bolig. Pris 30.000 pesos/mdr = 4200kr

I morgen flytter vi til en lejlighed, hvor vi skal bo mindst 1 måned. Det er ikke stort men det er vores! Vi for eget køkken, svimmingpool, terasse med havudsigt, stue/køkken og vigtigst af alt EGET SOVEVÆRELSE TIL FORÆLDRENE……….måske Filippinerne går hen og bliver et romantisk sted også. Det er en smule begrænset hvor meget privat liv der er plads til med 4 mennesker i en 3/4 seng!!!!

Lejligheden ligger på “landet”, det vil sige 4 km fra White beach, hvilket selvfølgelig er lidt kedeligt, men det tager jo kun 5 min i tricycle at komme til centrum.

Vi glæder os alle til at få vores eget. Oskar glæder sig især til svimmingpoolen og til at sove i “skabet”. Skabet er et lille pulter rum i lejligheden som vi regner med skal fungere som børnesoveværelse.

Nielsigne er forvirret. Hun fattede her til aften lige inden sengetid at vi skulle flytte. Hvor efter hun pakkede toilet tasken i hendes egen taske tog sko på og stillede sig klar ved døren i nattøj🙂

Jungle trommerne styrer slagets gang

Vi har brugt de sidste par dage på at lede efter mere permanent bolig, ved at starte jungle trommerne. Det vil sige vi har fortalt alle mennesker, vi er stødt ind i, at vi leder efter bolig til 1-3 måneder.

Således kom jeg i kontakt med en det ledte os frem til den lejlighed vi flytter ind i morgen.

Helt præcist skete mødet ved at jeg havde været i ATMen for at hæve penge 20.000pesos, på vej hjem tabte jeg alle pengene som fløj ud på gaden. En tilfældig fyr der gik bag ved mig, kastede sig ud i den sindsyge trafik for at redde alle pengene og ja så faldt vi i snak bla om vores bolig problem. Her efter blev jeg slæbt rundt til div. tanter af hans der havde alle mulige rum “for rent”, efter noget tid hvor han efterhånden havde sporret sig ind på hvad vi ledte efter, præsenterede han mig for sin ven, der ledte os til en Tysker der ejer lejligheden vi nu har lejet for 1 måned i første omg.

Gæste værelse

Gæsteværelse har vi ikke. Men der er en lejlighed ved siden af vores som også kan lejes. Så nu er der rigtig gode muligheder for besøgende. De første som kommer til at afprøve nabolejligheden bliver forhåbenligt mormor  og bedstefar, som kigger forbi i påsken. Jeg regner med at forhøre mig i morgen om lejligheden er ledig i påsken. Så kryds endelig fingre for det.

One response to this post.

  1. Posted by karsten on 21. marts 2011 at 15:51

    jeg krydser finger for at vi kan leje nabo lejligheden i uge 15 og 16 eller bare noget af tiden, det vil jo være dejlig, og vi glæder os meget til at komme ned / over /om til jer knus mormor

    Svar

Skriv et svar

