Fri leg

Hanne er begyndt til roning. Det giver en hverdag med rytme. Ungerne og jeg starter morgenen med morgenmad, hvorefter, der er fri leg indtil mor kommer hjem.
Fri leg betyder masser af rod. Madrasser, puder, tæpper og møbler skal alt sammen bruges til at lave en hule, et sørøverskib eller noget helt tredje i morgen. Oskar er kaptajn og fortæller, hvad der sker i legen og Nielsigne kopierer alt, hvad han gør. De kunne ikke være mere lykkelige.
Faktisk er lykken ved at tage overhånd og det lykkedes Oskar at bringe uro i hans fars hoved med en helt naturlig forespørgsel:
“Når jeg bliver stor vil jeg giftes med Nielsigne” sagde Oskar således en dag.
Normalt lader vi ham bare fortælle alle de historier han har lyst til, men jeg mente alligevel at jeg måtte sætte en grænse der. “Det må du faktisk ikke. I er jo bror og søster”. Jeg kunne se at han blev noget ulykkelig og måtte hive lidt i land: “Hun er jo din søster, så I kan jo lege sammen altid” sagde jeg og det hjalp nok lidt.
Vi er tæt på lykkelige hernede. Det er meget dejligt at være sammen med ungerne så meget som vi er og det er endnu bedre at mærke at de trives. Oskar synes at være en gladere dreng end da vi tog hjemmefra, hvor vi lidt for ofte var udsat for raserianfald, der kunne vare i flere timer. Her er der så lidt fart på at alle kan følge med.
Vi er begyndt at gå langsommere og morer os lidt over de nye hvide mennesker vi ser, der går afsted i et rasende tempo. Et tempo vi selv lagde for dagen indtil vi havde været her et stykke tid.
Oskar har haft 2 svømmetimer. Den anden gik meget bedre end den første. Han kan svømme, dykke, springe ud fra kanten, lave maveplaskere, dykke med åbne øjne mens han laver bobler og er begyndt at lave brystsvømning.
Nielsigne er også begyndt at svømme med badering eller de der ting til armene. Hun nyder det og plasker lidt med benene.

Skriv et svar

