Dragonboat race

 Solen er for længst gået ned over Boracay. Jeg sidder på terassen og lytter til cikadernes sang blandet med Nielsignes og Oskars romsterend inden fra ”skabet” hvor de sover. Det er stadig varmt, så jeg har sat mig direkte på flisernes kølende overflade, i håb om at blive kølet lidt ned inden jeg skal sove.

Min krop er mørbanket, skuldrene værker, overarmene protesterer over at blive brugt og sæddepuderne er ømme som blå mærker, men jeg er glad, hvorfor? Jeg har nettop i dag deltaget i den først træning med det lokale dragenboat hold, der er konkurence om tre uger med international deltagelse og JEG er blevet tilbudt en plads i båden. De næste tre uger står derfor på træning hverdag fra kl. 7-9, så vi kan blive klar til løbet.

Dragonboat, en sportsgren jeg indtil for 3 uger siden ikke anede eksisterede. Morten har dog informeret mig om at det er verdensomspændende sportsgren. Men i tilfælde af at der er andre uvidende individer på den anden side af jorden kan jeg lige informere lidt. Dragenboat-en er en slags udvidet kano. Så bred så der er plads til to mand ved siden af hinanden og så lang at der er plad til ca10 mand i det hele. Selve roningen foregår med padler der liger dem man bruger i en kano.

Vi deltager i mixklassen, hvor der er 2 hit, et på 500meter og et på 200meter.Eller som en fra holdet udtrykte det ”2 minuts in hell”, dsa jeg spurgte hvor lang distancen var.

Det er rigtig rigtig dejligt at lave noget alene uden familien og jeg glæder mig allerede til i morgen selv om det betyder at jeg skal op kl. 6. Lige så fantastisk som Morten synes det er at være sammen med sine børn døgnet rundt. Lige så fantastik synes jeg det er at få noget Hanne tid. At det foregår i en dragenboat og resultere i hård træning gør bare det hele endnu bedere. Bare vent jeg kommer hjem som en toptrimmet strandløvinde!!!!!!!!!!!

Skriv et svar

