Dragonboat II

Vinden blæser håret væk fra ansigtet, mens vi spejler os i vand overfladen og ser koralerne glide forbi under båden. Der er stille kun lyden fra de 18 roer bag os kan høres. Det er tidligt om morgenen og Oskar og jeg sidder på næsen af dragonboat-en og gynger i takt med roerne. Solen skinder, himlen er blå, alt ånder fred og ro. Vi er med som dødvægt på herrebåden. Jeg sidder i skræderstilling med Oskar mellem bennene. Oskar pejer ivrigt ned i vandet og fortæller om alt mellem himmel om jord. Jo, jo han har en forklaring på alt det vi ser.Sikke en morgen, jeg knuger Oskar, lukker øjnene og nyder øjeblikket og vil ikke have at det nogensinde ender…………..

Sådan startede torsdag morgen. Oskar vågnede tidligt og ville gerne med til roning. På Filippinerne er børn velkomne allesteder også til seriøs rotræning kort før race, så selvfølgelig kunne han komme med.

Efter 3 ugers daglig træning med kun 2 hvile dage pågrund af smerter i højreskulder, der dog kunne dopes med en cocktail af 2 panodil og 2 iprem hver 4 time, er mine arme blevet ½m længere tilgengæld er min ryg blevet super stærk. Jeg håber skaden kan holdes nede til efter weekenden.

Der er nu blever søndag og der er kun 4 dage til race dagen. Vi har kun 3 træningsdage tilbage, en hvile dag også går det løs. Jeg er kommet med i kvindebåden og stiller til start i både 300m og 500m. Holdet deltager i både kvinder, herre og mix. Efter hvad jeg kan forstå på de andre og træneren, så har vi rigtig gode chancer for vinde 300m for kvinder, 300m og 500m for mix til gengæld er det noget tvivlsomt hvordan herrene klarer sig. Kryds endelig fingre de indledende runder er på fredag og finalerne på lørdag.

Skriv et svar

