Familie forøgelse

Morten er blevet far og Helle fra min ro-hold er moderen. Jeg troede egentlig at en sådan situation ville give anledning til en del jalusi fra min side, men jeg overrasker og synes til gengæld det er uhyre morsom at se de to forældre falde over hinanden i iver om at være den første der kommer frem til papkassen, når der lyder det mindste piv fra den lille ny kattekilling.

Ungerne og jeg var ude at svømme i poolen, da jeg så nogle af de lokale unger komme traskende med flere kattekillinger. Oskar, Nilesigne og jeg skulle selvfølgelig ned og kigge på de små kræ. Pludselig løb alle nabo ungerne væk og glemte i farten den ene af killingerne, Oskar mente helt bestem det måtte være en gave og ville vise den til far. Snart blev det mørkt og der var ingen der kom og gjorde krav på den lille uldtot.

Morten stod trofast op hele natten og vuggede og gav mælk. Næste morgen tog han og Oskar til dyrlægen og kom tilbage med dyreunge-modermælks-erstatning og en kanyle til brug som sutteflaske. Nielsigne og jeg var i mellem tiden taget op til Helle for at låne hendes oven til bolle, pølsebrød og lagkagebagning i forbindelse med fødselsdagen dagen efter. Det var her det blev syntligt for alle og en hver hvem forældrene til det lille nye medlem af familien.

Jeg stod således med dej op til begge ører og to menneske unger der sloges om at hjælpe lige meget til og havde vel egentlig tænk at der ville komme undsætning fre mindst en af de to andre tilstædeværende voksne mennesker. Men nej nej de var hele tiden alt for travlt optaget af at passe og pleje og diskutere på bedste nybagteforældre vis om det mon var mere mad eller en tisse tår der var årsagen til den lille nys piveri………..

Skriv et svar

