Habagat-ten kommer

Kl. er 6. Oskar og jeg er de eneste der er oppe. Oskar bygger med lego klodser igen igen. Til jer der kommer forbi i løbet af sommeren og gerne vil tage en bid af Danmark med til os, så ønsker vi os LEGO.

Jeg skulle egentlig til træning, men det regner og som I trofaste læsere allerede ved bryder Filippinerne sig ikke om regn vejr. Bare udsigten til regn for dem til at holde sig hjemme. Derfor var vi kun 3 der dukkede op til træning i går. Jeg syntes ellers det var perfekt træningsvejr, overskyet og køligt ahaaaa. Men nej, det kunne jo være der kom regn. I dag regner det rigtigt, så jeg tror bare jeg bliver hjemme og nyder dagen.

Habagat sæsonen er over os, det er “off-seson”. Det betyder at vinden er vendt og blæser nu ind fra White beach siden, mens der på Bolabog siden af øen nu er stille vejr. Habagat sæsonen byder på ustadigt tyfon vejr. Tyfonerne dannes i det kinesiske ocean og rammer før eller siden Filippinerne i en meget mild udgave. Dette resultere i 3 dage med regn og blæst, hvorefter sol og sommer vender tilbage for fuld styrke. Vi fastboende danskere nyder disse dage med regn.

Jeg havde ellers lige fået hænget mine 2m høje agurkeplanter op igen efter sidste Habagat, men nu må jeg vist hellere pille dem ned igen. Det er fantastisk som alting vokser her, hvis man husker at vande. Agurkerne er 2 måneder gamle plantet fra frø og er nu 2 m høje og høst sæsonen er i gang. Hvis jeg altså for reddet dem fra Habagat blæse vejret!

Skriv et svar

