En healers hjælp

En usædvanlig stærk hånd for en ældre dame griber uden varsel om mit håndled et kort øjeblik som man gør når man tager nogens puls. Hun gør tegn til at jeg skal ligge mig på briksen på maven. Vi har ikke noget fælles sprog. Hendes hænder regner ned over min krop i et for mig helt tilfældigt og uforudsigeligt mønster. For pludselig at gå til angreb på lige nøjagtigt det sted hvor smerten kommer fra. Hvordan kunne hun vide det? ”Because she is born whit it”, er svaret jeg får da jeg spørger vores vært Nonet.

Morten har fået masivt ondt i ryggen og den lokale healer er blevet tilkaldt. En lille dame med tomme tykke briller dukker op og de to forsvinder op i Nonets bambus hyte i en ½ time. Morten er ikke videre begejstret  bagefter han har stadig ondt som bare h…. Han laver dog en aftale til næste dags morgen.

Dagen efter overrasker healeren ved at få oversat følgende besked via Nonet. ”Din smerte kommer fra rygraden hvor du har en nerve i klemme”. Hun  behandler Morten igen og han kommer gående med spændige skridt tilbage merten er væsenligt reduceret og han er tydeligvis imponeret denne gang.

Min nysgerrighed er piret og jeg må også prøve. Jeg døjer konstant med smerter i føddderne og læggene, pga min platfodethed og det dårlige fortøj jeg bruger her nede (sandaler støtter ikke lige frem optimalt).

Jeg gennemgår en generel behandling som Mortens første, vil jeg tro. Det virke fuldstændigt tilfældigt og uovervejet. Dog finder hun kernen til mine ømme fødder og behandler svang, knæhase og baller. Da jeg er færdig danser jeg der fra. Der er vist mere mellem himmel og jord………..

Skriv et svar

