10 Ting jeg elsker ved Danmark

Vi har været på Philippinerne i et halvt år på godt og ondt. Idag har jeg været 2 timer i en taxi fordi en flink dame i en elektronikbutik sendte mig til et Samsung reparationscenter med vores ødelagte CANON kamera. “We only accept Samsung”. Tak kære ekspedient fordi du sagde at jeg skulle tage herhen istedet for at sige at du ikke vidste hvor man kunne få repareret kameraet. Oplevelsen har inspireret mig til at kigge på flybilletter hjemad og til at udarbejde nedenstående liste:

Ting jeg elsker ved Danmark

  1. Alle man møder ved en hel masse om deres omgivelser. Man kan spørge i en tøjbutik, hvor den nærmeste kamerabutik ligger og være sikker på at få et rigtigt svar
  2. Danskere kan sige nej og “det ved jeg ikke”. Så hvis damen fra tøjbutikken ikke kender svaret på spørgsmålet finder hun ikke bare på noget.
  3. Servitricer kommer typisk med 4 glas vand når man bestiller dette. Her er det mere hovedreglen end undtagelsen at vi får 2-3 glas vand når vi bestiller 4.
  4. Alle huse er rene og pæne
  5. Der er ingen bleer, der flyder rundt i bække og åer
  6. Taxachaufføren kan finde hen til ens bestemmelsessted
  7. Man kan finde svar på alle sine spørgsmål ved at spørge sig lidt frem
  8. Uddannelsesniveauet i Danmark er utroligt højt. Alle danskere vil kunne agere som ledere i en organisation.
  9. Danske børn stjæler ikke legetøj af hinanden
  10. Du er fra Danmark… Vi elsker dig

 

 

One response to this post.

  1. Posted by karsten on 17. august 2011 at 17:56

    ja det er da dejligt at du husker Danmark så rosenrødt vi vil jo gerne have jer hjem igen knus til jer alle fra mormor

    Svar

Skriv et svar

