Dragenboat sesonen er i gang igen

Efter en sløv sommer er der endelig kommet gang i dragenboat holdet igen.

Vi træner til et mesterskab i Camsur d. 15-17 oktober. Camsur er et eller andet sted her på Filippinerne, jeg ved faktisk ikke helt hvor, men der finder jeg vel ud af.

Det er super dejligt at mødes med de andre og træne hver morgen kl 7, træningen er intensiveres mere og mere, vi har jo lidt halvtravlt hvis vi skal nå at komme i form til at få medaljer. En typisk træning ser således ud:

Træningen starter officielt kl. 7.

Det vil sige kl 7 løber jeg hjemme fra, ca 7.10 er jeg ved jungle bar hvor båden ligger, omkring kl, 7.20 er der der ved at være dukket så mange op at det giver mening at gå i gang med opvarmning.

Opvarmningen varer ca 45 min og er en blanding af udstrækning og styrke. Vi når gennerelt op på 100 armbøjninger og 120 mavebøjninger i sæt af 20.

Efter opvarmning slæber vi båden i vandet og ror interval træning i 40 min. Vi sveder som grise , saltvandet sviger i øjnene men der er alligevel plads til masser af smil og latter.

Der er typisk lav vande når vi skal have båden op af vandet, så er bliver fårene virkelig skilt fra bukkene, når vi skal slæbe båden op igen. Det er som om båden vejer flere ton og mine arne er 4 km lange efter roningen.

Så er der udstrækning kl er vel blevet ca 9.15 bag efter går den hjem af i løb, der slutter med et plask i poolen. Hvor jeg bliver nød af glade velkomst råb fra Oskar og Nielsigne

Skriv et svar

