Kitesurfing, eller “øhh, der er stranden, hvor er bremsen?”

Så var det blevet tid til kitesurfing igen. Det var et par uger sidst. Jeg blev straks sat til at prøve at komme op på brædtet fra liggende stilling i vandet. Det er ikke så vanskeligt igen. Det lykkes ca. 1/4 gange og jeg får straks nogle meter før jeg ryger i igen…

Efter et par gode råd fra Jeff prøver jeg igen. Jeg kommer op og fornår at holde det helt rette “power” i dragen. Den trækker mig afsted, og afsted og afsted. Hold fast, hvor det går… 200 m, 300m,… men hov, der er stranden, og en familie, uden om den,… fint fint, men hmm, der bliver lidt lavvande, jeg må hellere finde bremsen, hvor er det nu 400 m. (10 cm vand under brædtet), bremse, bremse, bremse… Hvordan er det nu man bremser, det kan være jeg skal springe af inden jeg kommer helt ind på stranden, tja, måske ikke nogen dårlig ide, faktisk den eneste ide overhovedet, 500 m (5 cm under brædtet), så er det vist ved at være tid… Spring, splat, plask…

Op igen, fat i brædtet, checke om begge ben stadig er der, jo, jeg alting er som det skal være. Jeg tror lige jeg spørger hvordan man bremser…

 

Skriv et svar

