Curly squares

Jeg har altis syntes det er sjovet at finde på, mit hoved er fyldt med kreative ideer. Men at føre dem ud i livet går det lidt vanskeligere med. Hvis jeg får started ender det oftest med at halvfærdigt produkt. 

Således fandt jeg ved nedpakning af vores hus i forbindelse med rejsen her ud et hav af halv færdige “kreativiteter”, så som børnetøj, kjoler, malerier, uroer, strik det ene og det andet…..osv…osv

Her ude er det nettop gået op for mig, at det er nok at have ideerne i hovedet, hvis man kan finde nogen der kan/vil lave produkterne. Hvilket jeg har fundet, juhuuuu!

I går kl 9.15, på Nielsignes første skoledag, startede jeg således som selvstændig iværksætter og kan føje titlen “Designer” på visitkortet.

Jeg designer kjoler, der kan bruges både til hverdag og til fest for dem der er farve glade og gerne vil have at hverdagen også er en fest. (vores kamera er desværre i stykker så jeg kan ikke sende billeder).

Hvordan og hvornår?

Under vores ophold her nede har jeg designet kjoler, for sjov når vi har været i Dampol. Der sker absolut  i-n-g-e-n-t-i-n-g i Dampol, og kedsomhed er for mig særlig fremmende for kreativiteten. Så da jeg manglede sommerkjoler og fant ud af at  naboen til Angies forældre er skræder, fik jeg købt stof, kruset internettet for inspiration, tegnet og forklaret og vupti samme dag kunne jeg prøve resultatet. Som var vaauuuu!

Det er mega skægt der en ingen regler, det er mig der bestemmer og farverne ja de får selvfølgelig frit spil. Nogen vil helt bestemt synes det er alternativt/hæsligt mens andre vil give deres højre arm for at ejen en kjole fra “curly squares”.

Navngivning

Det med navnet har vist sig at være særlig svært. Jeg vil jo gerne finde på noget originalt der beskriver mig og mit design.

Kendetegnet ved designet er at der ikke er noget der er helligt, jeg bryder reglerne og laver lillepige puf ærmer på aftenkjoler til coktailpartys. Blander tern med blomster. Tager udgangspunkt i en servetrice umiform tilsætter lidt eventyr og ender med en kjole, man umuligt kan bære og samtidig se sur ud🙂

Jeg har brug for fead back på navnet, helst hurtigst muligt da jeg skal have produceret nakke mærker til første kollektion der gerne skulle sælges i Manila om 1-2 måneder.

A sesories

A sesories skal der til. 2. omgang af kollektionsprøver er endt med en laptop taske, pengepung, vasketøjskurv og div små og store kurve. Alt sammen syet i gamle ris- og melsække.

Jeg har længe beundret og nydt synet af rissækkene her nede. Man ser dem over alt det primære formål med dem er at indeholde 50 kg ris. Men som alle andre mindre udviklede lande bliver der i Filippinerne aldrig smidt noget væk, hvis det kan genbruges. Så sækkende dukker op over alt fyldt med al verdens skidt og kanel. De er flotte, farvestrålende med skønne motiver og jeg har aldrig set 2 ens. De måtte kunne bruges til noget andet end afaldssæk efter at risen var blevet spist. Og det bliver de nu. Igen ville jeg ønske jeg kunne krydre indlæget med billeder med som sagt kameraet er i stykker😦

Hvor man kan købe mine varer?

Jeg skal selvfølgelig have en hjemmeside med online salg. Kan jeg være andet bekendt når jeg er gift med Mr. Software producent!!

Men jeg vil gerne se og prøve inden jeg køber!

Det er der også råd for jeg skal menlig sælge alle produkterne i Manila via ” white womans bazaar”. Så kig endelig forbi og tjek tingene ud.

Response

Jeg glæder mig til at høre jeres kommetare især angående navnet.

3 responses to this post.

  1. Posted by Brit on 4. september 2011 at 21:06

    Jeg synes det lyder spændende med tøjet, glæder mig til at høre mere om hvordan det går. Jeg kan godt lide tanken om navnet, men jeg tænker at det måske ikke er helt nemt at stave til (når man søger på nettet) hvis man ikke lige er ekspert til engelsk (sådan én som mig f.eks.). Curly er godt, men hvad med noget som Curly H (for Hanne – og der er også lidt modstrid mht lige linier – som firkanten – og det krøllede) eller noget i den stil.
    Knus Brit

    Svar

  2. Det er jo nettop det modstridende der er sjovt. Man kan jo ikke have en curly square! Hvad er det for en?? I min curly square er der ingen regler, ingen genneralisering, ingen du passer ikke ind i denne kasse. En curly square tilpasser sig indholdet og ikke omvendt så der er altid plads, den hæmmer ikke kreativiteten med et det er for mærkeligt du passer ikke ind her. Alt er tilladt!!

    Svar

  3. Posted by Brit on 5. september 2011 at 07:17

    Ja det havde jeg fattet og det synes jeg er sjovt. (jeg tænker stavning/genkendelse og også logo).

    Svar

Skriv et svar

