Transformer-dog, sesen og Batgirl på tur

Filippinerne er amerikansk prægede, hvilket inbefatter fejring af Halloween for fulde gardiner.

Skolen er selvfølgelig aflyst/udsat til eftermiddagens Haloween parade i D-Mall. Hvilket Morten fandt ud af EFTER at have okset hele vejen op af bakke til skole på cykel med to unger.

Ungerne har gået vældigt op i at finde kostume. Jeg tog dem begge med på kostume shopping lørdag. Nielsigne var meget nem, hun ville være sesse (=prinsesse) og var helt solgt da jeg viste hende et lyseblåt fe kostume. Oskar var anderledes vanskelig, takket være mormor! Oskar havde nemlig ugen inden overtalt sin mormor til at købe ham en transformermaske og en rædselsfuld blinkende og larmende skyder🙂 Så han VILLE være transformer. Nu tænker I nok at det må da være nemt nok. Men nej der er jo ikke tale om nogen almindelig transformer næææ nej Oskar ville være en transformer der kunne transformeres om til en hund!!!!

Hans mor følte sig selv ikke total fjollet, da hun med ungen på slæb måtte gå fra butik til butik og spørge efter et transformer/hunde kostume. det lykkedes selvfølgelig ikke at finde sådan et kostume og da Oskar ikke ville lade sig nøje med andet måtte han gå hjem fra kostumeshopping uden kostume.

Hjemme fik Morten og Oskar sig en mandesnak om kostumer og resultatet blev at hvis nu ikke vi kunne finde et transformerkostume ville Oskar gerne være robot og hvis vi ikke kunne finde sådan et kostume så ville han være et flyve-egern! Se det gjorde jo det hele meget nemmere……bort set fra at så vidt jeg er underrettet er transformer og robot det samme, og egern det ved de ikke hvad er her på Filippinerne.

Når men mor måtte på den igen. I går formiddags skulle jeg til lægen igen igen (nu har jeg fået infektion i øret). Nå, men ved siden af lægen var der en kostumeforretning. Med meget lave forventinger on succes går jeg ind og spørger: “Do you by any chance have a robot costume?” sales lady:” No, mam´ sorry we dont have, we only have a transformer.” Dette svar modtages med et jubel hyl uden lige fra min side og den stakkels dame i butiken må ha´tænkt at jeg er godt tosset. Men hvor heldig kan man være. Kostumet var oven i købet gult – samme farve som masken.

Så kl. 4 mandag eftermiddag var transformer-Oskar, sesse-Nielsigne og Batgirl-Mor på vej til parade i D-Mall (=gå gaden). Hvilket viste sig at være endnu et filipisk cirkus uden lige, men ungerne fik en god høst og moderen en masse at slæbe på.

One response to this post.

  1. Posted by Rima on 1. november 2011 at 10:26

    Sikke en hyggelig hjemmeside! Hvor længe skal I være på Philippinerne? Er det ‘for evigt’? Jeg var selv på ferie på Philippinerne en gang i 80-erne (vi var der da Aquino blev dræbt), og der var ikke særligt sikkert at være, men jeg husker et utroligt smukt land, med ris der blev dyrket på terrasser, og (jeg var ikke særligt gammel) at de ikke rigtig har brød. Det var sådan noget underligt blødt noget…
    Men jeres beskrivelser lyder utroligt dejlige – med lidt held tager jeg jer en dag på ordet, tager min datter under armen og kommer og hilser på🙂

    Svar

Skriv et svar

