Tænksom

Jeg sidder alene hjemme og tænker. Det er snart slut, vi skal snart hjem jeg ved ikke og jeg skal grine eller græde.

1. marts kommer så stærkt. Jeg prøver at nyde hvert sekund der er tilbage af dette eventyr.

Tid er egentlig en mærkelig størrelse. Går den hurtig eller langsomt?

Et helt års ferie på filippinerne – lang tid

Et helt år af et menneskeliv – kort tid

Hvad jeg har brugt det sidste år på? Ikke noget, jeg har brugt det på at lave ikke noget og bestræbet mig på at gøre det på en meget langsom måde.

Om det har været kedeligt? Nej slet ikke.

Hvad jeg har lært? At jeg aldrig mere vil lave noget jeg ikke har lyst til.

Jeg håber at jeg resten af mit liv vil have mod til at turde, kun at gøre noget jeg har lyst til. At mærke efter og handle i overensstemmelse med svaret fra maven og hjertet. Det har givet mig, os, hele familien noget helt fantastik at have haft muligheden for at mærke og handle der efter.

Og nu er jeg bange. Hvorfor? Jo jeg skal væk herfra og tilbage til Danmark. Vil det være muligt forsat at være tro mod det jeg har lært? Magter jeg at forsvare vores nye livsfilosofi mod den danske livs stil?

Er det muligt at blive genintegreret i det danske samfund, hvor det anses for unormalt hvis man ikke kan passe to fuldtidskarriere jobs, have små børn, villa med nyt køkken, perfekte madpakker med masser af økologi, få 1/2 times motion pr. dag, drikke 1/2 liter mælk hver dag og 6 stykker frugt. Uden at glemme det vi har lært?

Der er så mange forventninger vil der være plads til at gå andre veje og holde fast ved det vi tror på?

Jeg både glæder mig til gensynet og frygter det.

2 responses to this post.

  1. Nu tager jeg bloggen fra en ende af – det er vidunderligt inspirerende på en kold januardag i Danmark hvor det sner udenfor og man måske godt kunne bruge lidt varme og tanken om at alt kan lade sig gøre, hvis man bare sørger for at huske at gøre noget der gør en glad🙂

    Svar

  2. Hej Hanne og Co.

    Det er en meget dejlig blog I har. Hvor er det vidunderligt, at der er nogle, der kan rykke roden op og tage chancen. Jeg drømmer selv om det, men nu skal jeg lige rodfæstes først….
    Hvordan tog I beslutningen om at tage til Filippinerne? Altså fra idé til handling…

    Jeg tror ikke I skal være så bange for at komme tilbage til Danmark. Man finder hurtigt en rytme – også med de ting/ønsker/løfter man kommer hjem med. Tro på det.

    Jeg faldt egentlig over bloggen via en mail fra curly squares. Vidunderligt design og navnet fungerer rigtig godt! Jeg har en veninde, dine kjoler lige vil passe til. Nu overvejer jeg om jeg kender flere, som trænger til noget vildt og “skævt” tøj, så jeg kan holde et homeparty. Der er ufatteligt mange her i DK, der går i sort tøj. Suk.

    Næste skridt på rejsen mod at hive pløkkerne op er et external stay i forbindelse med min PhD på KU Farma i Boulder, Colorado. I august-december 2012 tager (min) Morten med og vi vil gerne fremleje vores store 3-værelses lejlighed i København NV, så hvis det var noget, så sig endelig til.

    Held og lykke med jeres nye liv, og det næste der venter!
    Mange hilsner,
    En Memphysveninde, Louise

    Svar

Skriv et svar

