2. kollektion af Curly Squares, hos skraederen

Saa er der 3 dage tilbage til jeg finder udaf om turen til Kina har vaeret alle pengene vaer. Idet 2. kollektion af Curly Squares blev af leveret til skraeder i gaar.

Gorgio vores vaert her i Kina har vaert saa venlig at stille en af hans kontor piger, Xixi, til min disposition. Hun har hjulpet med at finde materialer og skraeder. Jeg ville aldrig have klaret det uden hende.I Kina taler de kinesisk og ikke noget som helst andet. Hvorfor skulle de i ovrigt ogsaa gore det, der er jo en milliard af dem, saa de kan jo fint nojes med at snakke med hinanden. Saa jeg er bestem meget tak nemlig for Xixi, der taler om end meget gegrokent engelsk, saa taler hun da i det mindste saa  meget, at jeg kan kommunikere lidt.

Fredag var hun saaledes min assistent paa stof marked. Jeg var i himlem, fra gulv til loft i en hal paa 8 meters hojde var der rulle paa rulle med strech jersey. Materialet jeg har ledt efter med lys og lygte i 1 aar i Filippinerne. Jeg fik omtraent en milliard prover med hjem🙂

Weekenden er gaaet med at designe kjoler. Det var sjovt, nu hvor der ingen begraensninger er, sprojter de ud paa papiret.

Mandag tog jeg med Xixi tilbage til stof markede for at kobt materiale til at faa syet kollektions prover. Men nej i Kina taenker de kun stort. Saa med mindre du kober hele ruller med stof. Er de faktisk ikke interesseret i at saelge noget til dig. Heller ikke selv om jeg (Xixi) forklarede, at jeg ville vende tilbage og kobe hele lageret af det paa gaeldende stof hvis kjolen viste sig at vaere en succes i virkeligheden og ikke kun paa papiret.

Heldigvis lykkedes det dog Xixi at over tale dem til at lade mig vaelge 6 stof typer. Bedre end ingen ting. Men saa skulle jeg jo VAELGE hvilke kjoler jeg ville producere. Hvordan kan man bede en kunstner om at vaelge mellem hendes vaerker!😉

Naar men jeg fik materiale til 6 kjoler med til skaedereren, som selvfolgelig kun kunne tale engelsk. Med Xixi’s hjaelp fik jeg tegnet og forklaret for skraederen. Det tog 5 timer, phyyna. Jeg synes nu det gik godt. De er faerdig paa fredag, saa nu ligger jeg vaagen hver nat og er nervos for om han nu har forstaaet hvardan jeg vil have det hele lavet. Jeg tror jeg tager der ud i morgen og kigger. Selv om han ikke mente det var nodvendigt.

Please kryds fingre, taer eller hvad I nu har der kan krydses!

One response to this post.

  1. Hi it’s me, I am also visiting this web site daily, this site is genuinely fastidious and the visitors are actually sharing fastidious thoughts.

    Svar

Skriv et svar

