Er det virkelig os???

Vi har været hjemme i godt og vel 1 måned og tiden den flyver afsted.

Morten har ligget vandret siden vi ankom. 1 års ferie kan godt mærkes på bankbogen og vi vendt hjem med et stort flot 0. om ikke andet kan man da sige at vi blev væk som længe som det overholdet kunne lade sig gøre🙂

Jeg passer børnene her hjemme mens vi venter på børnehave pladser og et arbejde til mig. Det lydder måske meget hyggeligt og nærmest som en fortsættelse af hvad jeg har lavet det sidste år. Men jeg kan forsikre jer om at det er det IKKE. Hjemmegående i Danmark er noget af det meste kedelige og samtidig det meste hårde job jeg kender.

Kedeligt fordi alle andre mennesker er på arbejde så det sker ikke en s… på den anden side af liguisterfasisthækken mellem kl.7-17. Hårdt fordi det ikke er særlig nemt at aktivere to unger på 3 og 5 år, i samme stille kvater.

Her til eftermiddag har jeg dog overtaget sæddet bag computeren. Morten og jeg har i fælleskab, dog mest Morten, skrevet en bog om hvordan man realiserer en drøm om at komme ud at rejse. Den skal sendes i trykken i dag og jeg læser korektur. I den forbindelse jeg selvfølgelig læst hele bogen i gennem der har budt på genopfriskning af en masse dejlige og glade minder.

gang på gang har jeg dog taget mig i at tænke er det virkelig os, har vi virkelig oplevet det. Alle beviserne i form af billeder lyser mig i mødet fra den anden store pc skærm. Men selv om det blot er 1 måned siden, virker det som en drøm, eller noget der har foregået i fjern fortid.

Det gør mig måde trist og stolt og bang at sidde her. Stolt fordi jeg er stolt over at vi gjorde og lykkedes. Trist fordi jeg længes, længes tilbage til vores hjem på Boracay. Der er så mange der siger: ” er det ikke dejligt at være kommet hjem?” og jeg tænker hver gang “kommet hjem? hvad mener de? Mit hjem er der hvor Morten og ungerne er”. Om det ligger på Boracay eller bjergårdsgyden 91 er underordnet bare vi er glade. Derfor føler jeg, at jeg har forladt et hjem og skal til at opbygge et nyt. Jeg er bange, især når jeg som nu sidder foran pcen med alle minderne i skarp erindring. Minder om 1 år hvor vi har fungeret perfekt som familie. Drejer jeg hovedet og ser mine omgivelser ser jeg noget der vækker minder om en hverdag med stress og jag. Vil det virkelig være muligt for os at realisere vores “nytårs” fortsætter om hvordan man lever et lykkeligt liv som vi har lært det på Boracay???

Der er intet jeg hellere vil end at slå mig ned og leve et stille og roligt liv i trykke kendte omgivelser for ungerne. Men jeg føler det hverken trykt eller kendt her i vores gamle hus. Jeg føler mig som en alien der er dumpet ned fra det dyre rum.

 

3 responses to this post.

  1. Jeg har lige lidt tilfældigt fundet jeres blog via en googlesøgnng på familierejse🙂 Det ser spændende ud, både med jeres tur og rejse arbejde på en bog. Jeg har kun læst ganske lidt – men fald dog straks over netop dette indlæg.

    Se, der er et emne, jeg gerne vil læse en bog om🙂 giv lyd, når I har skrevet bogen om, hvordan det er at komme hjem igen, hvordan man bibeholder det gode fra rejseoplevelsen og samtidig får en god dansk hverdag op at køre igen…

    Mvh.
    Mette
    – der p.t. sidder i Kina med mand og børn

    Svar

    • Posted by hannematras on 18. juli 2012 at 06:40

      Hej Mette Dejligt at hre fra dig. Det ville vre lgn at sige at det er nemt som ingen ting at flytte tilbage. For det er en udfordring at bibeholde de gode elementer vi lrte p rejsen. Disse handler primrt om at leve det langsomme liv, hvilket jo er en dimentral modstning til livet i Danmark. Men nr det er sagt s er det ogs mange gode ting ved at komme hjem. Og nu da det vrste savn har lagt sig og jeg nu kan tnke tilbage p tiden med et smil p lben som man tnker tilbage p andre vidunderlige oplevelser i livet, nyder jeg faktisk ogs visse elementer i Danmark, havearbejde, bo i egent hus og egne mbler jeg har valgt, venner og familie. Det er nu sknt at kunne sende ungerne p forlnget weekend ved bedsteforldrene og have kreste tid, det har vi manglet p rejsen.

      Bogen om hvordan man lander er p tegnebrttet. Vi synes dog vi lige skal have en rigtig hverdag, inden vi for alvor kan udtale os. Vi har vret hjemme 3 mneder. Men vi har endnu ikke en hverdag med daginstitutioner. Da ungerne frst har fet pladser pr. 1 august. S vi har vret hjemme. Hvilket jeg tror har vret rigtig godt for brnene og faktisk ogs de voksne. Min mand har ligget vandret siden vi kom hjem 14 mneders ferie har resulteret i at vi ramte Danmark med et stort flot 0 p bankkontoen. At jeg og brnene har vret hjemme har gjort det muligt for ham bare at passe sin forretning uden at bekymre sig om andet. Nu er der bare 2 uger til ungerne skal begynde i brnehave/skole, og jeg har da lidt nrver p mht hvordan det bliver at ramme den rigtige danske hverdag, og ikke mindst de andre forldre med danske holdninger. Men mon ikke det gr. Ellers rejser vi jo bare igen🙂

      Mange hilsner Hannne

      Svar

    • Posted by mortenmatras on 20. december 2013 at 12:33

      hvor er du i Kina

      Svar

Skriv et svar

