Oskar opfinder

Oskar er et snakkehoved der ævler løs, blandt andet når han cykler.

Vi er på cykeltur hjem til Brit og Sidse. Nielsigne sidder i stolen bag mig og oskar cykler ved sidesn af og ævler løs. Jeg forsøger at følgde den røde tråd, hvis der er en og svare på de rigtige tidspunkter samt holde øje med trafik og trænge igennem ordstrømmen med ordre om hvad Oskar skal gøre i næste trafikkryds, når det er nødvendigt.

Det er noget nemmere at lære et barn at cykle end at lave det at cykle i trafikken!!!!

Cykelturen der er på 3 km plejer at tage 20min, tog 1 time med snakkedhovedet ved siden af og jeg var fuldstændig udkørt ved ankomst. Men det var en fantakstik tur. Ikke mindst fordi jeg fik et glimt af hvad der foregår i hoved på en 6 årig, på vej gennem Vollsmose:

Oskar:  “Det er mange af de store drenge i Danmark der ikke snakker dansk?”

Mor: “Hvad synes du om det?”

Oskar: “Det er da skørt?”

Oskar: “Hvornår for vi besøg af ham der, jeres professor ven (John Perron) igen?

Mor: “Det ved jeg ikke, hvorfor?”

Oskar: ” Mit hoved har fortalt mig om en opfindelse, som jeg gerne vil fortælle ham om, for så kan han jo lave den!”

Mor: ” Hvad er det for en opfindelse?”

Oskar:”Det er en maskine, hvor man putter knogler ind i den ene ende og så kommer de ud med hud på i den anden. Og hvis man husker at komme et hoved ind sammen med knoglerne, så kommer der et rigitg levende menneske ud på den anden side.”

Mor:” Nej, hvor smart”

Oskar:” Ja, for så kan vi lave nogle flere mennesker til Danmark, her er jo ikke så mange mennesker, men her er masser af knogler.”

Oskar: ” Med maskinen kunne vi også lave Connie igen, også kunne vi besøge hende igen, det vil jeg så gerne”

(Til læsere der ikke hvem hvem Connie er. Kan jeg lige nævne at connie er Mortens Moster der døde af kræft i oktober mens vi var på Filippinerne.  Oskar husker både hende og hendes mange plæneklippere)

Ja. ja der foregår helt sikkert et eller andet inde i knolden på den dreng. Og det er vel ikke så mærkeligt at moderen var en smule træt efter 1 times cykeltur. Hvor der både skulle holdes øje med trafikken og diskuteres opfindelser!

Skriv et svar

