Go`morgen så ringer det ind!

Så er vi for alvor blevet ramt af det danske instututionsræs igen. For første gang i 2 år er der nogen i familien der skal være på et bestemt sted til et bestemt tidspunkt.

Tidligere har det været de voksne men nu er det Oskar, det ringer ind kl. 8 og hvis man “kommer for sent må man ikke være  med det siger læreren selv!”.

Denne morgen forsøgte jeg virkelig at være på forkant med det hele. Vækkeuret var sat til 6.30. Så jeg kunne stå først op og få smurt alle 6 madpakker. Ja du læste rigtigt 6 madpakker! Og der er vel at mærke kun til børnene, de skal have 3 med hver, formiddags-, frokost- og eftermiddagsmadpakke.

Når men 6.45 vækkede jeg Morten der sov i telt med Oskar og sagde: ” kl. er 6.45 I skal til at op”. Tilbage til madpakkerne de havde desværre ikke smurt sig selv. Så vågner Nielsigne og vil gerne lige morgen putte lidt. Hun krøller sig sammen i lænestolen i køkkenet og lytter til en fortælling på ramasjang fra DAP radionen.

Kl. 7.00 går jeg i teltet igen, de sover begge stadig og siger. ” kl. er 7-00 nu SKAL i op!!”

Kl. 7.10 er madpakkerne færdige og jeg slutter mig til resten af familien til morgenmadsspisning på terassen. Da Morten nu er afløst ved morgenbordret går han på badeværelset.

Oskars spisning går lidt trægt kl. 7.30 siger jeg nu skal du altså til at få spist far, Nielsigne og jeg er blevet færdig og du var den første der fik mad. Nielsigen spørger:”skal Oskar skynde sig?” (det er et nyt ord hun aldrig har kendt, før vi kom tilbage til Danmark). ” Nej siger Oskar kl er kun 7. Da jeg så siger nej der er faktisk halv otte, tager fanden ved Oskar og han skovler maden ind på 3 sekunder, mens jeg reder hans hår.

De skal fotograferes og drengen der efterhånden har naturlige dread locks, vil gerne have pænt glat hår på billedet!

7.31 er vi således på badeværelset for at børste tænder. Morten står febrilsk og babarer sig og ser helt stresset ud ved udstigten til at skulle ud af døren med Oskar NU. Så jeg siger bare rolig jeg afleverer ham.

Så vi, Oskar og jeg cykler afsted. På vej udaf indkørslen går det op for mig at jeg er taget af sted iført NATKJOLE!!!

Vi når skolen 7.50, lige tids nok til at høre klokken ringe. Oskar bliver helt forfærtet “det ringer ind Hanne hvis ikke man når indenfor inden det ringer må man ikke være med, åhhh nej hvad skal jeg nu lave der hjemme  hele dagen!!?”

Jeg kigger på klokken og tænker enten er det en fejl eller også ringer det ind to gange, for skolen starter altså først kl.8. Jeg for overtalt Oskar til at kører stille og roligt om til SFOen, hvor vi skal aflevere cykel og eftermiddagsmadkassen. Istedet for at smide cykel på fortorvet og styrte ind i skolen som ellers er hans første indskydelse.

Hvis han forsætte med at vise samme iver efter at gå i skole, når den lille ole opfinder vist langt!!

I SFOen møder vi alle morgen fritter børnene, der er ved at gå afsted til skolen og Oskar, bliver overbevist om hans mors teori om to ind ringninger🙂.

Vi for afleveret cykel og madpakke og fortætter til skole i god ro og orden.

Efter afleveringen i klassen følges jeg ud med nogle andre forældre. Stemningen er stresset og knapt så mundter. Da jeg siger:” ja vi havde også så travlt her til morgen at jeg er kommet af sted i natkjole”. Bryder der en befriende fnisen ud og alle fortæller om andre kaotiske morgen historie.

Vel hjemme, få jeg mig et bad og skifter natkjolen ud med almideligt tøj.

Ja det var så vores morgen. Øvelse gør mester, siges der, så mon ikke vi for det lært inden han slutter 10 klasse. Der er trods alt 10år til.

One response to this post.

  1. I’m not that much of a online reader to be
    honest but your sites really nice, keep it
    up! I’ll go ahead and bookmark your site to come back later. Cheers

    Svar

Skriv et svar

