Min søn lyver

Lørdag eftermiddag i køkkenet opdager jeg noget mærkeligt fnugget noget der hænger på alle kanter fra bordplade til lågerne, også soisebordret er ramt. Det ligner nærmest sæbespåner. Jeg følger sporet videre ud på badeværelset, hvor der er smurt sæbe på badekarret, vandrørerne, vasken, kanten ind til brusenichen ect.

Der er rigtig en der har hygge sig med håndsæben!!!
Jeg kalder på Oskar og spørger venligt synes jeg selv, om han kender noget til det, men nej det gør han ikke. Så er jeg sikker, det må være Nielsigne. For Oskar lyver aldrig, ikke når jeg spørger ham direkte. Han kan godt sige noget der ikke er rigtigt for at drille og har så et glimt i øjet, men ALDRIG hvis jeg spørger direkte. Ville jeg have svorret hvis jeg var blevet spurgt lørdag formiddag. Men nu var det altså blevet lørdag eftermiddag og verden skulle vise sig at være blevet vendt på hovedet for lille mig. Nok en gang, kommer et citat jeg læste i en bog om børn til sin ret: “I det øjeblik du tror du kender dem og begynder at slapp af, laver de et nyt kvantespring og verden vender sig en omgang.”
Når tilbage til sæbe historien. Jeg finder nu Nielsigne og viser hende sæben på badeværelset, men det er heller ikke noget hun kender til. Men jeg “ved” jo det er hende for det er jo ikke Oskar, så jeg siger når hvis det ikke er dig, ikke Oskar og ikke mig, så må det jo være far. Så jeg kalder på Morten og regner med at Nielsigne nu går til bekendelse. Men nej.

Morten spørger så Oskar, der indrømmer at det var ham.

Jeg bliver så paf, jeg troede jeg kunne stole på Oskar, jeg har aldrig overvejet den tanke at han kunne lyve for mig uden at jeg ville vide det. Nogen ville måske kalde mig naiv, men for mig vendet verden sig lige en omgang.

One response to this post.

  1. Min søn lyver Familierejsen, appears to be a very good name to give this valuable blog post.
    Exactly where can I learn more concerning this?

    Svar

Skriv et svar

