Gensyn med Boracay 2013

Det er juleaftensdag. Vi er på Boracay. Det er som at komme hjem og gense en slægtning der længe har være savnet. Tiden har næsten stået stille her og vi glider hurtigt tilbage i de gamle rytmer og vaner.
Oskar tingfinder har rigeligt at rode i her og nielsigne er igen vendt tilbage til nudist tilværelsen. Over alt bliver vi mødt med smil og ‘welcome back’ hilsner. Eller det vil sige Morten og jeg bliver ikke sådan genkendt, af de lokale ( bort set fra vores venner her) men når de lokal se ungerne. Bryder de ud i ‘Nice to see you back’ .

Vi fløj til Kalibo ( lufthavn 1,5 times kørsel fra Caticlan, hvor mm sejler de 10 min til Boracay) dels fordi det er lidt billigere og ankomst tidspunktet passede os bedere.
Jeg vil faktisk anbefale alle at vælge denne tur for kørerturen fra Kalibo til Caticlan er fantastisk smuk. Mm kører af snoede bjergveje, med udsigt til frodig jungle.
Ungerne faldt hurtigt i søvn. Trætte oven på gårsdagens afskedsfest i Dampol og tidlig op kl5.30 næste dag. Også Morten sov han fik hvist rigeligt med ‘tagai’ på Ka Menangs terrasse sammen med mændene🙂. Hvilket gav mig rig mulighed for at nyde turen og det passerende landskab samt love song musikken i vanen. Der var heldig vis god plads. Mit smil blev bredere og brede og spændingen steg til jeg fik helt fysisk ondt i kroppen. Hvis turen havde varet bare 10 min længere var mit ansigt helt sikkert revnet.

I Caticlan fik vi hurtigt købt båd billetter og turist fee undgik vi at betale da jeg viste vores residential ID. Jeg følte mig som noget helt særligt der i båden omgivet af de andre ‘almindelige turister’ for jeg var på vej hjem.

Vi havde egentligt planlagt først at tage til Boracay 3 januar. Ide priserne er vanvittige her i julen. Men da vi først fik fødderne på filippinske jord viste vi at det holt ikke vi ville bare hjem. Så efter en uge med glædeligt gensyn med vores Au pairs famile i Dampol blev billetterne til Boracay bestilt. Så må det briste eller bære. Vi fik også bestilt overnatning de første 3 dage på et billigt hotel på White Beach. Derefter er det fuldt booket. Men vi tænkte det nok løste sig når først vi var på øen. Hvilket det også næsten har gjort. I morgen flytter vi til Tambisaan hvor vi har lejet Sven og rosalis gæste værelse frem til den 30 december. Derefter er det lejet ud til anden side. Så nu mangler vi bare at finde tag over hovedet fra den 30 dec -3 januar. Vi har et stående tilbud om en madras på gulvet hos Simba Søfarer. En tyrkisk muslim vi var nabo med i Hagdan i den første lejlighed vi lejede her nede. Så worst case scenario er madrassen hos ham. Han bor dog i Manok Manok ( havnen) så det er lidt langt væk.

Juleaftensmiddagen bliver en romansk buffe indtaget på bulabog Beach på Levantin. Ungerne ligge lige nu og sover på lazydog så de kan være længe oppe. Morten er taget ud for at skaffe nogle julegaver.
Det er ikke så vigtigt for mig om ham det der jule halløj. Sommer, sol og jul passer lige som bare ikke sammen. Men ungerne er af en helt anden mening. Så vi prøver at lave lidt jul. Nielsigne bliver 5 i januar så det er hendes 4 jul. Hvor af to af dem er foregået i Filippinerne og den første kan hun ikke huske. Så for hende er det vel normalt med sommer, sol og jul.
A
Sikke et liv hun har haft flyveturen til Kalibo var hendes nr. 18!!!!!!!
Når jeg tror lige jeg vil lukke øjnene selv også. So long Danmark!

Skriv et svar

