En facebook ven

Det er torsdag omkring frokost jeg sidder og hænger ud på Ka Menangs terrasse i Dampol. Da Alma nabo konen og jessica’s mor kom stormende med sin telefon. Det er hendes chef der vil snakke med mig?

Alma er skolelærer på en elementary skole. Så det er skole inspektøren der gerne vil snakke med mig. Vi havde været forbi skolen dagen før på besøg i 10 min på vej til en pool.

Hvorfor hun vil snakke jo hun har fødselsdag i morgen og vil gerne invitere os med. Sammen med alle læreinderne fra skolen. Fødselsdagen skal holdes hjemme hos hendes mor det bor på en farm. Og hun tænkte at det ville være interesant for os at se.
Meget interesant tænker jeg og takker pænt ja tak dog med forbehold for at hvis Morten skal arbejde kan vi ikke komme. og rækker telefonen tilbage til Alma.
Så følger en masse på Tagalog. Hvor efter Alma siger at hendes chefs 70 årlige mor gerne vil tale med mig.

Jeg for hvad jeg opfatter som en lettere forstyrret person i røret. Men jeg forstår dog at det er hende meget magt på liggende at vi kommer til fødselsdagen. Hun remser nogle fortræffelighed ved området op som årsag. Samt at inden vi tager hjem
skal vi have tager billede sammen med hende som hun kam poste på FB så alle kan se at hun har venner fra Europa ……
Jeg må indrømme jeg bliver en smule irriteret ide jeg ikke har lyst til at inviteres med nogen steder hen fordi en eller anden jeg aldrig har mødt skal prale med billeder af mig og min famile på hendes FB side.

Når men det ender alligevel med at vi tager med. Jeg har jo agt ja. Og der sker vitterligt ikke meget i Dampol.

Vi skal køre ca 45 min i bil frem til stedet. Sammen med nogle f de bedre undervisere og fødselsdagsbarnet Venus der også er skoleinspektøren.

Vel fremme bliver vi modtaget af den 70 årlige, i ført en brun korthårs paryk. Der insistere på vi tiltaler hende Tiami vergin. Fordi hun er så gammel, hvordan hun kan være vergin og have 4 voksne børn ved jeg ikke. Men det virker som om hun selv mener hyæner nærmest guddommelig siden jubler blevet så gammel og stadig er ‘in good health’. I mit stille sin tænker jeg at den øverste etage måske ikke er helt så velbevaret.

Når men ca 1 time efter at vi er ankommet til tiden dukker resten af selskabet op og frokosten kan begynde. Vi for udemærket mad og det er faktisk hyggeligt.
Efter maden skal alle damerne pudres og smukkeseret ide det nu er tid til foto sessionen. Filippinerne vil gerne fremstå lyse omhuen så de pudre sig med hvid babypulver i tide og i tide.

Her efter bliver der tager et hav af billeder i forskellige kombinationen af de tilstede værende samt forskellige steder i haven. Der efter klæder den 70 årlige om hvor efter der også skal tages billeder indendørs af hende og Morten og jeg afslappende siddende i sofaen.
Morten kommenterer at med den mængde billede materiale og forskellige tøj sæt. Vil den 70 årlige kunne overbevise hvem som helst om at vi har været hendes gæster i flere uger.
Vi har dog også knapt forladt matriklen før Alma viser mig på hendes telefon at dem 70 årlige jomfru og mor til 4 har postet sit fornemme besøg til hele verden.

Skriv et svar

