En presse meddelelse der ikke holdt stik!

Efter at have postet mit indlæg om Nielsignes nye skole. Kunne jeg ikke dy mig for at læse tidligere indlæg på siden. Hvor er der mange fantastiske oplevelser jeg havde glemt både små og store. Et indlæg står dog og spøger særlig meget i mit hoved, det er et skrevet i november 2011 kaldet “Presse meddelelse”.

Her kalder jeg vores hjemvendelse til Danmark for et besøg, for ikke at love for meget. Og skriver at det vigtigste for os er at finde en god skole til Oskar og et sted vi har lyst til at bo. Og understereger at dette ikke nødvendig vis er i Odense eller Danmark. Der er nu gået snart gået 3 år siden vi landede i Kastrup med 14 måneders fantastisk oplevelser i hovedet og 500 kr på lommen. Og jeg må med skam erkende at jeg ikke er levet op til mit eget indlæg.

For vi har ikke fundet en god skole til Oskar endnu, tvært imod kæmper vi stadig med Seden skole, der aldrig bliver den skole vi drømmer om. Nielsigne har som response på dette været skrevet op til alle skoler i hele kommunen for at vi kunne vælge noget anden til hende. Hun er kommet ind på Henriette Hørlykke. Som helt sikkert er en bedre skole end Seden. Men er det den bedste for os, det er jeg ikke så sikker på!

Også på bolig området har vi fejlet. Vi (læs de voksne) er ikke særlig begejstrede for at bo hvor vi bor. Og det har stået mere eller mindre klart for os lige siden vi ankom til Danmark. Men da vi kom hjem var vi flade som fregner og de ejendomsmæglere vi havde på besøg vurdere vores hus til mindre end vi havde købt det for. Så salg var ikke en mulighed. Derfor var vi på en måde stavnbundet til stedet. Nu er der gået 3 år og børnene har knyttet sig til stedet. Børn er fantastisk de klarer sig der hvor de er med det der er. Mens vi voksne der har fugleperspektivet og kender alle mulighederne hellere vil noget andet. Men det gør det svært at tage beslutningen at sælge og flytte, især fordi vi ikke ved hvad alternativet er. Jeg har utrolig mangen meninger om mit liv som det er i dag, men jeg har ikke noget alternativ. Hvis jeg bare var mig selv ville jeg vende det hele ryggen og se hvad jeg mødt på min vej. Men er det en måde at handle på når man har ansvaret for 2 børns opvækst?

Her er hvad jeg ønsker mig:

  • Et daglig liv hvor vi er en del af hinandens liv
  • Et mere simpelt liv (indenfor de sidste 10 år af mit liv har jeg befundet mig bedst i en bambus hytte i junglen hos Nonet og på en kanotur i ødemarken i Sverige)
  • Et aktivt ude liv hvor fysisk udfoldelse er en naturlig del af hverdagen
  • At leve i et samfund hvor man interessere sig for hinanden og hvor folk er glade og smiler
  • Hav
  • At vågne frisk og udhvilet fyldt med sprudlende liv og iver efter at se hvad denne nye dag mon har af overraskelser i ærmet til mig.
  • Mest af alt et liv hvor ordret “travlt” aldrig bliver brugt (jeg husker tydeligt da vi kom til danmark og Nielsigne er morgen spurgte mig ” hvad betyder travlt mor”. Jeg blev både stolt og ked af det. Stolt over at min datter på 3 ,5 år endnu ikke havde oplevet at have det travlt og ked af det fordi hun nu skulle til at opleve det)

Hvis der er nogen der har et bud på hvor mine drømme kan gå i opfyldelse så sig endelig frem🙂

Skriv et svar

